پیام به مناسبت سوم جوزا، روز معلم
میر محمد شاه رفیعی میر محمد شاه رفیعی

 

2/3/1389

خجسته روز معلم را به همه دوستان و پاسداران راه علم و معرفت استادان و سابقه داران معارف تبریک و تهنیت عرض می کنم.

آرزو دارد که آن عده از استادان و معلمان موجود و هم افراد با سابقه خدمت در معارف کشور که هم اکنون در صفوف نیروهای ملی و دموکراتیک کشور عضویت دارند بتوانند در عرصه تربیت سالم اولاد کشور به روحیه وطندوستی و مخالف با هر نوع خرافات و تعصبات، کامیابی های بزرگ و پر افتخار را بدست آورند و در میان منسوبین معارف و اهل علم و معرفت، جایگاه پر افتخار و شایسته داشته باشند.

ما با الهام از استادان بزرگ و پر افتخار مکتب اصیل مبارزه و پیکار رهایی بخش خود طبق خواست و اراده مردم افغانستان و در مطابقت به مطالبات پیشرفت علم و تخنیک در جهان از هیچ نوع سعی و تلاش علمی و تحقیقی بغرض شگوفایی علم و فرهنگ در جامعه افغانستان دریغ نخواهیم کرد.

تا باشد معلم و استاد دیگر در وطن ما توهین و تحقیر نگردد و معلمی به مثابه یک پیشه و مسلک پر افتخار و قابل تقدیر و ستایش شناخته شود.

من باور کامل دارم که نقش و تاثیر نیروهای دموکراتیک و ترقی خواه در راه ترقی و پیشرفت علم و فرهنگ جامعه و ارتقای اتوریته معنوی استادان و معلمان و رفع نیازمندی های مادی آنها امری است حتمی و غیرقابل انکار پس بیایید تا همه با هم در این راه استوار و قاطع گام برداریم و صفوف علم دوستان و ترقی خواهان را هر چه بیشتر مستحکم و فشرده سازیم.

با عرض حرمت

 

شهر کابل


May 23rd, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها